[…] Ανοίγοντας οι κουρτίνες βρισκόμαστε εκστατικοί απέναντι όχι μόνον σε ένα πολυμελή θίασο, που ενδεχομένως μόνον ένα Θέατρο σαν το Εθνικό δύναται να στήσει και να στηρίξει, μα και μπροστά σε ένα σκηνικό του Κωνσταντίνου Ζαμάνη μαγευτικό, μια ατμόσφαιρα ομιχλώδη, όπου οι καλομελετημένοι κορυφαίοι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου, σε συνδυασμό με τα έγκυρα και ευφάνταστα κοστούμια της Νίκης Ψυχογιού, την εξαίσια διασκευή λιμπρέτο της Έλσας Ανδριανού και την μεγαλειώδη σύνθεση με ζωντανή μουσική δια χειρός Θοδωρή Αμπαζή καθώς και φυσικά την ιδιαίτερη απέναντι στο συνολικό έργο οπτική του, κατάφερε να μετουσιώσει την παράσταση σε μια εξωπραγματική, πολιτικώς ορθή πραγματικότητα. […]
Βασίλης Κοκκώνης : Free Sunday
[…] Καταπληκτικοί οι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου που έπαιξαν με τις σκιές, τα χέρια και τα μάτια, αλλά και με τον… άλλο κόσμο […]
Γιώτα Κοντογεωργοπούλου : The Best Portal
[...] Οι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου εστίαζαν σωστά στα πρόσωπα των ηρώων, ενώ υπέροχη ήταν η ιδέα του φωτιστικού ελλειψοειδούς γύρω από τη μακρόστενη τράπεζα που μεγάλωνε τη διαδρομή του με τη ροή της ιστορίας και ολοκληρώθηκε με το τέλος της. [...]
Γιώργος Χριστόπουλος : Onlytheater
[…] Ευτυχώς υπάρχουν οι απίθανοι φωτισμοί του Σωτηρόπουλου που μεταλάσσουν όσο μπορούν το στατικό σκηνικό, αναδεικνύοντας κάθε τόσο τις μυστικές γωνιές του: τρυπώνουμε μαζί με τις πρωταγωνίστριες κάτω από το (φανταστικό) πιάνο, μέσα στο ψυγείο, σε μια κρύα σοφίτα, στην αυλή με την κούνια. […]
: Beta Version
[...] Την κύρια δράση και των δυο ιστοριών την τοποθέτησε σε ένα τεράστιο «μοναστηριακό» τραπέζι εργασίας που κινείται γύρω από άξονα και όπου γίνεται ραπτομηχανή, πιάνο, μπανιέρα, κρεβάτι, οι τόποι και τα τοπία των ιστοριών για να καταλήξει σε δείκτες ενός τεράστιου ρολογιού που δημιουργείται σταδιακά με τα φώτα, όσο οι ζωές και τα πάθη προσχωρούν και αποκαλύπτονται καταδεικνύοντας την τραγική ταύτιση των βίων μέσα στο χρόνο. Ο Λευτέρης Γιοβανίδης ευτύχησε πραγματικά με όλους τους συνεργάτες του: την Ελένη Μανωλοπούλου με τον εικαστικό χωροχρόνο που τοποθέτησε την παράσταση, τον Νίκο Σωτηρόπουλο με τα φώτα που ζωγραφίζουν ιδέες και περιεχόμενα [...]
Κώστας Ζήσης : All4Fun.gr
[...] Οι πολύ όμορφοι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου. Μας περνούν γλυκά από τον ένα αιώνα στον άλλο.[...]
Βίβιαν Μητσάκου : Theater Project 365
[…] Τα κενά όμως έρχονται να συμπληρωθούν από την πληρέστατη εικονοποίηση της παράστασης. Καταρχάς από τους εντυπωσιακούς φωτισμούς του Νίκου Σωτηρόπουλου και τις ευφάνταστες σκηνικές λύσεις που προτείνει ο Kenny MacLellan […]
Στέλλα Χαραμή : Spirtonet
[…] Ο Θοδωρής Αμπαζής μας χάρισε μια άρτια παράσταση που απευθύνεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Έντυσε το καλογραμμένο λιμπρέτο της Σοφιάννας Θεοφάνους, με όμορφες μουσικές και ενέταξε τους ηθοποιούς του στον εξαιρετικό εικαστικά σκηνικό διάκοσμο του Kenny MacLellan, που με τη βοήθεια των φωτισμών του Νίκου Σωτηρόπουλου παρέπεμπε σ’ ένα εντυπωσιακό χειμωνιάτικο ονειρικό τοπίο που δύσκολα μπορούσε να αφήσει κάποιον ασυγκίνητο. […]
Γεωργία Οικονόμου : tff.gr
[…] Τέλος, οι φωτισμοί, χαμηλών τόνων και δραματουργικά εξυπηρετικοί, τόνισαν σημεία του σκηνικού στις κατάλληλες στιγμές και υπογράμμισαν τις ερμηνευτικές εντάσεις του ηθοποιού. […]
Κώστας Νταλιάνης : Patras Events
[…] Ο Θέμης Μουμουλίδης που υπογράφει και το τωρινό ανέβασμα προσπάθησε να υπερβεί το ρεαλισμό του με τη βοήθεια του, υψηλής αισθητικής αλλά déjà vu – φόντο με ρωγμή ανοιγμένη από δέντρο που κατακυριεύει τα πάντα-, σκηνικού του Γιώργου Πάτσα και των φωτισμών του Νίκου Σωτηρόπουλου και να του δώσει διαστάσεις «ποιητικές»- που δεν τις έχει.[...]
Γιώργος Σαρηγιάννης : Ταχυδρόμος
[…] Το έργο υπηρετείται με τη λιτή, ρεαλιστική σκηνοθεσία, τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς […]
[...] Άξια κάθε επαίνου η συμβολή των Σταυρούλας Σιάμου (κίνηση) και Νίκου Σωτηρόπουλου (φωτισμοί). [...]
Γιώργος Λεωτσάκος : Critics Point
Είναι το φως το θεατρικόν, το φως το ιλαρόν, το φως το λυπητερόν, το στοχαστικόν, το μυστηριακόν, όλων των ειδών τα φώτα, όλων των ειδών οι φωτισμοί, ένας άνθρωπος. Σταθερός συνεργάτης του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, επί μια δεκαετία και πλέον φωτίζει όλες σχεδόν τις παραστάσεις του θεάτρου, πάμπολλες μετακλητές παραγωγές, δουλειές εξωτερικών θεατρικών ομάδων και γενικά οτιδήποτε κυκλοφορεί στο θεατρικό σανίδι εντός ή εκτός «Απόλλωνα». Από την πρώτη στιγμή που έδειξε δείγμα της δουλειάς του, ξεδίπλωσε ένστικτο και τεχνική γνώση που δεν είχαν προηγούμενο στη θεατρική Πάτρα. Έχει συνεργαστεί με μια πλειάδα σκηνοθετών πρώτης γραμμής, σε παραστάσεις επίσης πρώτης γραμμής, έχει όμως στηρίξει και εναλλακτικές, ημιεπαγγελματικές και ερασιτεχνικές δουλειές. Το βασικό του εργαλείο είναι η χαλύβδινη ψυχραιμία, που του επιτρέπει ατάραχος να δοκιμάζει προβολείς μέχρι τα ξημερώματα.
: Εφημερίδα Πελλοπόνησος
[...] Στο Εθνικό Θέατρο, η άριστη σκηνοθεσία-μουσική επιμέλεια του Λευτέρη Γιοβανίδη μας παρέδωσε μια θεσπέσια παράσταση με άπλετη θεατρικότητα. Η αυξανόμενη αίσθηση της θεατρικότητας θεσπίστηκε και από την μαύρη διάφανη οθόνη στο πίσω μέρος της σκηνής όπου εκτός από τις μόνιμες κούκλες εντυπωσιακή ήταν η είσοδος και η έξοδος οριμένων βασικών χαρακτήρων του έργου μέσα από τα θεατρικότατα σκηνικά της Ελένης Μανωλοπούλου και τα κοστούμια της Λίνας Σταυροπούλου και της Τζίνας Ηλιοπούλου. Τόσο οι προσεγμένοι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου όσο και η κίνηση του θιάσου από την Ζωή Χατζηαντωνίου οργάνωσαν μια απόλυτα ρυθμισμένη παράσταση η οποία αναδεικνύει πληρέστατα όλες τις πτυχές του έργου. [...]
Καλλιόπη Ραπανάκη : Φωνή Πειραιωτών-Επί Σκηνής
[...] Σε ένα εικαστικό περιβάλλον, στο οποίο κυριάρχησαν οι δυναμικοί φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου [...]
Χριστίνα Κόκκοτα : Πελοπόννησος
[…] Η σκηνοθεσία επενδύει στα δίπολα, στη σύγκρουση δυο αντιτιθέμενων πλευρών. Στην κατεύθυνση αυτή ο σκηνικός χώρος της παράστασης έχει χωριστεί από τον Κωνσταντίνο Ζαμάνη στον Πάνω Κόσμο των ευγενών και στον Κάτω των φτωχών. Οι έξοχοι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου, κάθετες δέσμες, ενισχύουν την αίσθηση δυνάμεων που επιβάλλονται άνωθεν. Η παράσταση απογειώνεται (και οπτικά) στο δεύτερο μέρος όταν ο «Άνθρωπος που γελά» έρχεται αντιμέτωπος με τα μέλη της Βουλής των Λόρδων και τις άδικες αποφάσεις τους. […]
Ματίνα Καλτάκη : Καθημερινή
[…] Να αναφερθούμε επίσης στους εμπνευσμένους φωτισμούς όπου κυριαρχούσε το ασπρόμαυρο και το κόκκινο. […]
: in2life
[…] Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στους εκπληκτικούς φωτισμούς της παράστασης από τον Νίκο Σωτηρόπουλο και στο πρωτότυπο ιδιαίτερο σκηνικό, του Κωνσταντίνου Ζαμάνη. Αυτό, μέσα από την λειτουργική του απλότητα, μεταμορφώνεται, ως ιδέα, στα μάτια των θεατών, -και με την βοήθεια του κατάλληλου φωτισμού- σε παλάτι, πόλη, ακρογιαλιά και καράβι. […]
Πέτρος Παππάς : BEATER
[…] Δύο χώροι, το σύμπαν και η γη, δημιουργήθηκαν φωτιστικά πάνω στη σκηνή από το Νίκο Σωτηρόπουλο και σε αυτούς περιπλανήθηκε ο μικρός πρίγκιπας. […]
: The Best Portal
[...] Αυτή ακριβώς είναι η λάμψη της Μήδειας μέσα στο βαθύ σκοτάδι –εξαιρετικοί οι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου προς αυτήν την κατεύθυνση- η οποία πηγαίνει προς την εξόδιο πράξη της με την καθαρότητα των σκέψεών της ακόμα και έμπλεη πάθους.[...]
Σπύρος Αραβανής : Music Paper